onsdag 29 augusti 2012

Gjutning av grund

Hösten börjar så sakta krypa på och jag som älskar den lite kyligare luften har haft några underbara promenader i skogen med hundarna och plockat svamp. En liten sommarkänsla kan man ibland få mitt på dagen när solen är uppe, men en del träd börjar redan skifta färg på sina löv så hösten är inte långt borta. I söndags fick vi inhandlat overall till barnen (ja, efter tidigare år vet jag med mig att man måste vara ute i god tid för att få någon ;)) och då kändes det som att vintern inte var så långt borta heller ;)

Wilma tycker det är kul i skolan och det är mycket nytt både för henne och mig. Packa skolväskor, hålla reda på lappar och scheman och gympapåsar hit och dit. Skolbusstider att passa och lite läxor. Tror nog att det är minst lika nytt för föräldrarna, det tar ett litet tag att komma in i alla nya rutiner.

Husbygget skrider också framåt; i måndags gjöts plattan till garaget och idag gjuter snickarna grunden till huset. Känns skönt att få detta gjort, nu skall plattorna vila lite så kan vi äntligen börja bygga på höjden! Här är några bilder från gjutningen:

Plattan till garaget färdig!

Fyra arbetare

Lite extra pilligt blir det på en del ställen

Del av husplattan





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar