fredag 10 augusti 2012

Skogsutflykt

Dagarna har gått fort under den sista semesterveckan och den har kantats av lite jobb vid bygget, en massa val som skall göras och att försöka städa i ordning det gamla huset för försäljning. Min sambo har även fyllt år, och barnen ritade teckningar och blåste ballonger för att göra ett fint välkomnande hem när han kom hem från jobbet.
I tisdags var Wilma och tränade på att vara på fritids en stund inför starten på måndag. Det var lite svårt att slita sig från mamma, men sedan hade allt gått jättebra. Under tiden hon var där var jag, mamma och Alice i stan och letade (och hittade!) kläder till mig inför bröllopet jag skall vara gäst på imorgon. Dagen efter lämnade jag Alice till mamma och tog med mig Wilma in till stan för att titta lite på saker inför skolstarten och för att mysa lite bara hon och jag. Sådana tillfällen får man ju inte så ofta tyvärr.

Igår styrde vi kosan in mot landet och hälsade på en utav mina sökträningskompisar och hennes två barn. Vi hade en trevlig dag i skogen med fika, lunch och skogspromenad med alla hundar och barn. Barnen hade aldrig träffat varandra förut men fann varandra snabbt och hade riktigt skoj med lek i skogen tillsammans med hundarna.

Idag har min snälla mamma hjälpt mig lite med att fixa i ordning i huset, och imorgon skall hon vara barnvakt när vi skall på bröllop. Vilken tur att jag har världens bästa mamma!! <3

Här är lite bilder från utflykten i skogen igår:

Alice filosoferar

En ganska misslyckad bild, men den har lite charm ändå tycker jag

Alice och Aska på gemensam stig

Kia, Jennys stabej-valp. Hur söt som helst!

Lilla Lilo, en sån liten hund men med så otroligt mycket energi!

Elin leker med hundarna

Kia

Elin, Alva och Wilma

En blöt Minna efter bad i otaliga vattenhål

Om man är riktigt trött kan man somna var som helst - även i nedsförsbacke...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar