söndag 6 februari 2011

Helger går fort...

Igår (lördag) hade vi besök av min syster och hennes sambo. Funkade kanon med Minna, hon är som vanligt när det är folk här och kan slappna av - skönt det. Idag har vi varit på Gekås en jättesnabbis och köpt hundleksaker och lite godis och ben. Mycket billigare där ju - om man jämför med hundaffärer. Aska har ju en tendens att äta upp alla leksaker så de mest har gått åt redan =( . Aska har inget som helst intresse av att leka med leksakerna, men äta upp dem - det gillar hon. Och detta trots att vi har massa ben framme jämt som hon hellre kan äta.

Hur som helst - Minna skötte sig jättebra medan vi sprang in i affären och tog det vi skulle ha. Funkar jättebra att lämna henne i bilen (kortare stunder förstås). Sedan tog jag ut henne och gick lite på parkeringen och runt. Det är ju en helt annan miljö än hon är van vid - bara bilar, asfalt, människor och bullrande ljud. Gick även en promenad runt Net on Net där sambon skulle in. Automatiskt öppnande dörrar och galler att gå på i marken - inget bekymrar henne vad gäller miljö! Hon är stencool! Däremot kan hon reagera med rädsla ibland när det kommer främmande människor, eller när de beter sig lite underligt. Idag träffade vi dock en del människor som ville klappa henne och dem var hon inte rädd för (men frågan var vad de tyckte med alla dessa blöta och smutsiga tassavtryck som hon lämnade på dem... )

Har inte hunnit träna så mycket övningar som vanligt under helgen, men jag har fått klippt klor och duschat hennes tassar några gånger. Har gått några promenader uppe i skogen med - och hon är som en dröm. Springer en liten bit med Aska, men söker kontakt med väldigt täta mellanrum - och då brukar jag belöna henne med godis eller lek. Har hon nångång tuffat på lite väl frimodigt framåt så har jag klivit in i nåt snår - så har hon fått komma och leta efter mig. Är ju en liten rolig lek, men då förstår hon också att hon måste hålla koll på mig när vi är ute och går.

Imorgon ska vi ta tag i träningen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar