måndag 7 februari 2011

Busdag

Denna dagen har verkligen varit en valpbus-dag! Minna kan vara lite busig ibland, men idag har varit lite extrem. Väldigt mycket energi och extremt vassa tänder. 4 nya hål i min bästa tröja - och 2 i min fina jacka... =(

När vi tränade idag högg hon nästan av mig händerna när jag skulle ge henne godisbelöningen, haha. Hon har mobbat katten ordentligt med, och när vi kom hem hann hon dyka i matkassen, öppna mitt paket med min semla i och käka upp hela locket och grädden. Semlan såg inte direkt så inbjudande ut efter det... =/

Träningen går bra annars tycker jag. Men jag har lite problem med placeringen vid både fotgåendet och ingångsställningen där hon hamnar lite för långt fram. Fungerar jättebra med klossen när jag övar bakdelsövningarna - men så fort jag tar bort den så sätter hon sig lite längre fram. Funderar på att ta vägen över en post-it-lapp även om det känns som att det tar längre tid. Men å andra sidan är det bra om grunden sitter inför senare övningar.

Backa-övningarna har hon verkligen fattat och ojojoj vad hon backar snabbt! Klickar dock bara så länge hon håller sig vid mitt ben (backar i fotgående) så hoppas att hon snart fattar galoppen. Läggandet har varit ett bakslag på så det finslipar vi lite. På kvällarna när jag lagt barnen och kunde tränat är hon bara sååå trött. Går inte att få liv i henne knappt så än så länge blir det ingen kvällsträning... Men det ändrar väl sig när hon växer hoppas jag (annars blir det nog lite konstigt på valpkursen som börjar i april...)

1 kommentar:

  1. vilken liten busfia ;)
    jätte roligt att läsa om hur det går för er i all träning :) kram i från oss

    SvaraRadera