fredag 25 oktober 2013

Träningskänsla

Träningslust/träningskänsla. Ja de var ett tag sedan jag hade det, men nu har jag verkligen det! Är väldigt sugen på att starta en lydnadsklass ett en gång till innan året är slut. Har tränat hemma och de flesta momenten sitter väldigt bra. Nu är det "bara" till att hitta tid att åka till klubben och träna också. Det jag kan sakna är lite träningskompisar, det är så mycket lättare att träna om man är fler (för motivationen, infallsvinklar och att hjälpa varandra med kommendering och störning osv). Jag har ju mitt fina sökgäng som jag inte vill byta ut för nåt i världen, men där tränar vi ju bara sök...

Min fina lilla hund, hon har sina väldigt knasiga upptåg men det är en hund att ha skoj ihop med. Det händer oftast minst en gång om dagen att hela familjen skrattar åt något hon gör. Hon är full med personlighet i alla fall, även om hon vissa gånger kan driva en till vansinne med sina upptåg också ;) Man skulle definitivt låna lite av hennes energi, då hade man verkligen fått gjort något på dagarna!

Det som är synd är hennes skotträdsla, som tyvärr blivit värre efter MHt... Men jag hoppas att det går att träna lite, vore synd om det bara gick att tävla apellen i sök när vi nu tycker det är så skoj båda två...

Nu blir det lite fredagsmys här där vi ska fira in höstlovet som startar nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar