söndag 27 oktober 2013

Lite träning!

Igår låg jag mer eller mindre i sängen hela dagen och kände som att något influensa-liknande slagit över mig. Idag när jag vaknade så kändes allt mycket bättre! En mindre förkylning har jag, men inget annat. Så ytterst konstigt! Men det är ju bara att tacka för att det vart så kort!

Idag var det ingen sökträning, det fanns inte tillräckligt med folk för att få ihop ett "lag". Jag passade då på att träna lite inne i stan med en annan träningsgrupp som jag fått kontakt med via facebook (och genom min tidigare agilityinstruktör). Idag var det "hundmöten" som stod på schemat. Det är inget som jag och Minna kanske har direkt svårt med, men det var väldigt längesedan vi var och tränade i stadsmiljö och ihop med andra hundar så jag kände att det skulle vara nyttigt. Här där vi bor nu bor det ju knappt någon och vi går alltid med hundarna lösa, så bara koppelträning kan ju vara bra!

Det blev en trevlig träning, det var roligt att få träffa lite nytt hundfolk och träningen gick väldigt bra. Vi avslutade med att gå en gemensam promenad och så fick hundarna leka lite med varandra. Minna lekte en liten stund, men ville sedan bara stå vid sin matte. Förstår inte riktigt detta. Förr hade hon ett enormt lekintresse och älskade andra hundar, men det sista halvåret har det hänt något. Hon rejsar några varv med de andra, men sedan är hon hellre runt mina fötter. Det kan väl vara trevligt det med för all del, men ibland tycker man ju att det kunde vara roligt för dem att leka av sig lite energi också. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar