söndag 13 oktober 2013

Tjejhelg!

I helgen åkte sambon upp till Stockholm för att gå på fotbollsmatch och hälsa på sin storebror och då passade jag och barnen på att bjuda in lilla mormor att bo hos oss. I fredags fick hon gå på studiebesök både i skola och på förskola och vara med på fredagsmys med taccos och TV-tittande. Eftersom hon fyller år nästa vecka så bjöd vi henne i lördags på en liten födelsedagsutflykt till ett av mina favoritställen. Det kommer hon nog att minnas - för när vi äntligen kom fram och dukade upp visade det sig att korvbrödet var kvar hemma så det blev till att äta korven i handen ;)

På kvällen kom min syster och hennes man hit och vi firade mamma med lite födelsedagsmiddag.

Idag har jag fått tränat sök med mitt sökgäng. Minna, som är i höglöp, hade nog inte alla hästar i stallet idag. Men det man inte har i huvudet får man ha i benen - och det hade hon verkligen. Hon sprang och sprang och tänkte inte alls. Men roligt hade hon! (Och vi!) Vi lyckades till och med springa på ett Hurtta-halsband som Minna tappat för ungefär 2 år sedan! Ganska mossigt och rostigt, men med tvätt och polering blir det nog användbart igen!

En rolig helg går fort - vips så är den över. Men det var jättekul att ha lilla mamma här! <3












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar