söndag 8 juli 2012

Utställning och lite mera

Dagarna går i ett och inte mycket tid har funnit till datorn.

I onsdags fyllde min lilla gullunge 4 år och det firades med lunch på stan med moster Liiis och på kvällen var vi på cirkus till barnens stora förtjusning.

I fredags var jag med på sambons firmafest och igår var det 40-årskalas hos grannarna som var väldigt kul. Men på förmiddagen hanns det även med utställning i Tvååker. Det var perfekt väder och jag gillar Tvååkers arrangemanget. Så stor utställning men så extremt välorganiserat och fint. Och ett extra plus för att det ligger så nära ;)

Tiden har inte riktigt räckt till i veckan och att utställningsträna har inte riktigt hunnits med och trimma och bada gjorde jag efter midnatt ... Det var ett år sedan jag ställde sist (också Tvååker) och vet då att jag var så himla trött på Minna som drog som en smärre ponny i kopplet, studsade runt i ringen och hade tusentals myror i brallan. Nu i år, ett år senare, gick hon lugnt in på utställningsplatsen. Låg på rygg mellan våra stolar vid ringen för att bli kliad. Sprang när hon skulle springa och stod still när hon skulle stå stilla. Jag kan noll om utställningar så en erfaren utställare hade säkert kunnat ställa henne bättre, men jag var jättenöjd med dagen för det kunde inte gått bättre ur min mening vad gäller vår prestation.

Hennes kritik:

"Knappt medelstor. Passande kraft (?). Bra huvud och uttryck. God manke. Svagt eftergivande rygglinje. Ngt kort kors. Kan gärna vara djupare i bröstet. Bra benstomme. Goda vinklar fram och bak. Rör sig med lätta pendlande rörelser. Bra päls. Trevlig."
Domare: Ann-Chatrine Edoff.

Vi fick very good och blev placerade som 3a. Domaren menade på att jag kunde simma henne lite för att stärka rygglinjen så skulle det bli toppen. Hur som helst var jag supernöjd, och nu när Minna skötte sig så bra i folksamlingen tyckte jag till och med att det var lite roligt så kanske att jag vågar mig på det igen ;)

1 kommentar:

  1. Va roligt att det gick så bra på utställningen ;) Grattis .. men nu är hon ju ett år äldre det kanske är det ;) Det klart du ska ställa igen ;)

    SvaraRadera