måndag 30 juli 2012

Ditten och datten

Sommar och sol betyder minimala inlägg. Eller ja, sommaren varade väl i fem dagar och då var vi flitiga besökare på stranden. Barnen paddlade runt i sina simringar på dagarna och hundarna simmade i sjön på kvällen. Vi har grillat och umgåtts med grannar och vänner nästan varje dag, varit och strosat i stan och varit på kalas. Jag har också hunnit bli ett år äldre. Det firade jag med att städa i garderober och gå på kalas för någon annan, ganska OK att slippa anordna eget kalas ;)

Idag har vi röjt i källaren och i uthusen lite för att åka till tippen med massa skräp inför försäljning av huset. Oh my, vad kommer allt skräp ifrån egentligen? Så mycket grejer man samlar på sig under åren som bara blir liggande... Nu känns det bra i alla fall.

Många små kompisar till Wilma har också varit här, jag börjar nästan vänja mig vid att ha 3-4 barn.

Min lilla Alice har kört vält med cykeln idag och får bli buren från sittplats till sittplats, och har ett stort plåster på knät. Igår satte hon sig vid mig, kollade allvarligt på mig och sa; "Mamma?! Har jag sagt att jag älskar dig idag?". Åh gullunge, sådant vill mammor höra varje dag!

Har varit iväg och tränat sök två gånger också. Första gången gick det sådär (det var i och för sig första gången efter ett uppehåll på en månad) och jag övervägde nästan att lämna sökträningen för att börja samla frimärken, men igår gick det jättebra igen så jag tror jag dröjer mig kvar i sökets värld lite till ;)

Två valpar är också med i vårt sökgäng nu, gissa om man blir valpsjuk! Så underbart små, gulliga och söta men med ack så vassa tänder ;)

Här kommer några bilder från en utflykt vi gjorde för några dagar sedan till Hyltenäskulle - vi hade en jättemysig dag med två andra familjer och grillade och hade trevligt här hemma på kvällen. 
Simhopp

Minna är sugen på fika

Utsikt

Wilma och Fanny undersöker gångarna under marken

Minna undrar vad det är när barnen pratar inne i tunnlarna

Alice, min lilla trollunge

Alice

Blötdjur

Barnen badar

Alice

Minna simmar med badboll

Pälsen rymmer en hel del vatten ;)

Utsikt

Minna vilar efter badet och håller koll på när vi grillar korv ;)

Aska

Angelica och Wilma

Grillning och kokning av korv

Varmkorv

Alla barnen samlade

3 kommentarer:

  1. Så mysigt ni verkar ha haft det ;) Underbart med sommar bilder!

    SvaraRadera
  2. Äntligen ett inlägg ;)
    Har saknat dem!

    Ser ut som ni har det fina fisken iallafall, trist cykelvältningen bara :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad snäll du är, ska försöka bättra mig med inläggen ;)

      Radera