lördag 14 juli 2012

Uppdatering

Denna veckan har sambons bror varit här, som vanligen bor i Västerås. Veckan har blivit fylld med (förutom husbygge) minigolf, promenader, middagar etc. Idag har vi besökt makrillfestivalen i Bua, ätit god makrill och gjort lite skoj med barnen.

Här är några bilder från idag:

Fyra kusiner

Alice åker karusell

Wilma åker karusell (och Alice till vänster)

3 kusiner (Alice strejkade...)






I torsdags hade vi avslutning på agilitykursen steg 2. Eftersom jag inte hade barnvakt så fick barnen följa med, men det fungerade bra det också. Fast jag tycker inte att man kan koncentrera sig själv på samma sätt när de är med. Men jag tror att de hade skoj, för så fort vi kom hem satte de upp en egen agilitybana i trädgården som de själva körde ;)
På kursen övade vi framför- och bakombyten samt kontaktfält. I slutet fick vi prova en enklare bana inkl två framförbyten. Från att bara kört kortare kombinationer var det häftigt att testa på en hel bana och vi märkte att man nog behöver öva upp "tänket", dvs planeringen av hur man skall ta sig an banan.
Minna laddar ju för fullt så jag har ibland lite svårt att hinna med henne, hihi. Men skoj hade vi verkligen!!

Annars så går mycket tid åt till husbygget. Själva huset är inte påbörjat än, utan vi håller fortfarande på med markarbeten och alla rörläggningar. Här är några nya bilder på husstatusen; 

Min pappa paddar, och Lennart gräver grus


Grus och mera grus

Alice kastar sten i vattenpöl

Minna bakom en grävskopa

Ruinhund eller arbetshund?

Wilma

Alice

Ungefär så här ser det ut nu, lite plattare grus och en massa rör överallt ;)

Imorgon skall jag och Minna göra MH nere i Skåne tillsammans med några andra i kullen. Det ser jag fram emot, det skall bli jätteskoj! Mormor kommer och passar gullebarnen och Aska! Vi får hoppas på bra väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar