torsdag 29 september 2011

Uppdatering

GÖTEBORGSBESÖK

För två veckor sedan var vi och hälsade på mina föräldrar i Göteborg och jag tog en promenad uppe på berget med hundarna. Hittade en liten utsiktsplats där man såg stor del av staden, nu hade jag bara mobilen med mig som inte tar så fina foton så någon mästerbild blev det inte, men här här är den i alla fall ;)

Minna fick också följa med in i djuraffären, vilket var första gången. Hon skulle prova ett täcke jag skulle köpa till henne och Aska. Minna fryser inte när man är ute och går, men om man kör sökträning och sedan sätter in henne i en kall bil under vintern kan det vara bra att ha något lättare täcke på kände jag.






KONTORSHUNDEN
Minna är världens bästa kompis att ha med sig till jobbet. Oftast jobbar jag ju hemifrån, men ibland är vi iväg på andra kontor och hon sköter sig alltid toppenbra. Ligger och sover under skrivbordet trots att det många gånger måste vara långtråkigt. Hon hör sedan direkt när man börjar plocka i ordning för att gå därifrån - då vaknar hon till liv igen. Ett kontor ligger vid en maskinstation och där får hon också lite miljöträning i form av diverse maskiner i olika storlekar, skrammel, ljud, konstiga lukter och andra människor. Vid parkeringen i veckan gick det två stycken kossor som Minna tyckte var väldigt intressanta - då var hon tvungen att kika lite extra.









SÖKTRÄNING
Vi har också hunnit med en sökträning i söndags, vilket alltid är lika roligt. Denna gången var vi i Sibbarp och tränade och var totalt 6 hundar. Minna blev på första skicket lite tveksam på figuranten och vågade inte riktigt gå fram till personen trots att vi alla andra tyckte att hon var jätterolig och trevlig när hon lockade på Minna. Men ibland vet man inte riktigt vad hundarna tänker - och efter några bra slag på vänster sida, men tveksamheter till figuranten på höger sida bytte vi figurant där och då fungerande systemsöket kanon igen. Nästa gång skall jag försöka låta henne hälsa och leka lite med figuranterna innan vi ger oss ut så att det inte finns några tveksamheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar