onsdag 7 september 2011

Träningsenergi!

Längesedan jag skrev nu, och jag orkar inte ens komma ihåg vad som hänt sedan sist så det får bli en liten uppdatering om vad vi håller på med just nu istället !

Just nu är jag inne i ett träningsflyt - där träning känns väldigt kul och motivationen är på topp! Sedan är det väl inte sagt att allt går superbra, men det är viktigt att man känner sig positiv över träningen för det är då det är som roligast (och faktiskt går som bäst). Men att motivationen tryter emellanåt det gör den ju ibland, så är det bara.

Jag har hunnit med en privatlektion för Ann-Sofie och i helgen började Tävlingskursen steg 2. Det var jättekul att ses igen allihop, även om vi hunnit med några träningspass tillsammans under sommaren. I helgen vankas det helgkurs i sök - det ska verkligen bli jättekul för det är något som jag sett fram emot hur länge som helst! Hoppas att Minna-pinna också kommer tycka det är skoj! (Och att vädret blir lite bättre...)

Har äntligen köpt mig ett par apportbockar i måndags och kunnat börja träna på "riktigt". Det där med apportering är något som Minna gör gladeligen - men när det kommer till mattes konstiga grejer man ska bära (och inte leka med) så är det inte fullt lika förståligt varför man ska utföra dessa moment. Vi tragglar på - och det går bättre och bättre. Jag övar mycket på motivationen i dessa moment eftersom det känns som att hon tycker det är lite tråkigt. Något som går lättare att lära in är tricken - vi har nu övat in "backa" (ifrån mig). Just nu övar vi på "sitt vackert" och "cross your paws". Tänk så mycket trick Aska kunde vid hennes ålder - men å andra sidan så kan Minna mycket mer lydnadsmoment. Man kan inte kunna allt! (Och när Aska var liten hade jag ju inte två barn att ta hand om heller - tiden räcker inte alltid till).

Har ingen bild just nu tyvärr, hoppas på fint väder så jag kan fota på helgens sökkurs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar