tisdag 12 november 2013

Stadsträning

Igår kväll åkte jag och Minna in till stan för att träffa ett trevligt nyfunnet gäng och träna lite störningsträning och impulskontroll. Jag var i stan några gånger med Minna när hon var valp, men det var ju ett tag sedan nu. Fanns dock ingenting som hon reagerade på miljön, vilket kändes väldigt skönt. Tyckte även att träningen gick riktigt bra, hon har inte så stora svårigheter med att arbeta med andra hundar runt omkring sig även om man kan försöka hälsa på någon annan hund emellanåt ;) Nyttiga övningar var det i alla fall och jag var nöjd när jag åkte hem därifrån!

Var också och hämtade ett paket på posten med material från Jami hundsport till en "ruta". Tänkte försöka nöta in rutan, men konerna från Gekås (man får vad man betalar för?) blåser ju bara bort i höststormen. Dessa koner var tunga och banden väldigt bra och rejäla som man dessutom satte fast i konorna. Synd att det blåst storm och regnat en halv årsnederbörd idag så jag inte fått testa dem - men imorgon får de provas! Funderade annars på att garaget kanske kunde vara en bra träningsplats om man kör ut bilarna ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar