söndag 3 november 2013

Halloween, Göteborgsbesök och sökträning

Barnen har haft höstlov och vi har spenderat några dagar hos mina föräldrar i Göteborg. Igår gick jag en långpromenad med hundarna och under hela promenaden sköts det skott (någon som skottränade?) och jag var så glad för Minna brydde sig inte det minsta! Nu var inte detta jättenära, men det hördes tydligt och det har hon reagerat på innan.

Igår var vi på Halloweenkalas på kvällen, det blev lite sent vilket gav en lång sovmorgon idag. Söndagar är ju också vår sökträningsdag, så även idag. Vi hade en ny figge med oss ut idag, och detta var bra träning för Minna som haft (som unghund i alla fall) lite svårt att gå fram till nya personer. Men jag körde första skicket på denna figge och Minna luktade väldigt noga på honom när hon kom fram, men tog sedan rullen och sedan löpte hela sökpasset på riktigt bra! Jag hade inte lagt upp någon bra plan för idag så jag kände lite att jag missade en del jag kunnat öva på - får vara noggrannare med att planera min träning till nästa gång!

Har kikat lite på vad det finns för appelltävlingar till våren. Finns en del som ligger hyfsat nära, får se om vi kan våga oss ut på någon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar