söndag 11 december 2011

Sökträning och svart hund

Idag var det sökträning i en jättefin bokskog inåt landet - och Minna var pigg efter en helg ensam hemma med husse där de inte gjort så många knop... Jag började mitt pass med lite markeringsövningar som gick hyfsat, men lösrullarna har hon lite för löst grepp om och halsbandet med rullen som vi provade första gången idag tyckte hon var lite äckligt... Mer träning på det! (Att det alltid måste finnas saker att träna vidare på... ;))

Resten av passet körde jag systemsök och idag var det med dolda figuranter långt ut. Det gick jättebra idag och jag är jättenöjd!

Resterande delen av söktiden har jag legat i en stor plastpåse som figurant till de andra - mitt i det kalla löven och tittat på spindlar och andra kryp. En nära naturupplevelse i alla fall ;)

Precis när vi var klara med allt och på väg till bilarna hoppade Minna rätt ner i något kärrliknande hål och kom upp helt kolsvart! Inte en gnutta vitt syntes på henne. Försökte bada henne i en renare pöl och även skölja av henne med vattenflaskan men det hjälpte föga... Hem till duschen och en väldig tid senare och två schampoflaskor senare ser hon hyfsad ut. Man kan ju undra vad det var i det där hålet egentligen...

Och - det bästa - jag har fått ordinarie plats i sökgruppen. Kul! I och för sig har jag fått träna rätt så mycket som reserv också, men en ordinarie plats känns ju bättre ;)

1 kommentar:

  1. Härligt att du har fått en riktig plats ;) Ja vi blir påminda rätt ofta att det verkligen är en aussie vi har ;)

    SvaraRadera