söndag 1 december 2013

Vinst!

Igår var jag och Minna och tävlade lydnadsettan på Varbergs BKs adventstävling. Ägnade morgonen åt att försöka komma över min nervositet, ibland undrar man varför man utsätter sig för något sådant här...

Väl på plats kändes det lite bättre. Vi hade lottdragning först och det skulle bli 2 stycken platsliggningar. Jag missade mitt vanliga nr 1, men fick istället nr 3 så det kändes perfekt. Vill gärna göra av mitt program så att jag slipper sitta och vara nervös så länge.

Uppvärmningen kändes lite sådär. Belönade mest starter i linförigheten och testade sedan att göra läggande under gång - funkade inte. Bah! Provade tre gånger till, och det fungerade inte heller. Till slut fick jag stanna för att göra läggandet. Hann göra två stycken sådana sedan var det min tur att gå in på banan - kändes ju sådär.

Men när jag kom in på banan så var Minna så himla bra. Inte en enda gång släppte hon kontakten med mig och inte en gång var hon tveksam. Hon var så himla lugn och balanserad och väldigt jämn, allt kändes toppen.


Här kommer resultaten:

Platsliggning - 10p
Tandvisning - 10p
Linförighet - 10p
Läggande - 10 p
Inkallning - 9 p (ingång)
Ställande - 9 p (sent sättande)
Apport - 10 p
Hopp över hinder - 9 p (ingång)
Helhet: 10 p
TOTALT: 193 poäng och förstapris


När jag gjort färdigt programmet så sa domaren att detta var det bästa program han sett i lydnadsettan någon gång. Så glad man blir då!





Eftersom jag inte tittade på poängen under tävlingens gång, utan försökte förbereda mig inför nästa moment så blev jag jätteförvånad över att jag vann! Tyckte det var många som hade så fina program och fick höga poäng! Vi vann en säck foder och en hundleksak och jag kan inte vara nöjdare!

Hade tänkt mig att satsa på LP1, men har nog tänkt om efter att ha hört motargumenten från mina instruktörer och träningskompisar. Så, nu blir det till att nöta Lydnads 2:ans moment!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar