fredag 30 september 2011

"Familjeträning"

Igår träffades jag Eike och Jossan inne vid Varbergs Brukshundsklubb och vi fick gått en promenad och sedan tränat lite med hundarna. Det blev en familjeträff kan man säga, inte för min del utan för Minnas. Jossan äger Minnas syster Party och Eike har Minnas mamma Narnia och just nu även brorsan Fly. De busade runt bra och hann hoppa i några bäckar också i bara farten - som vanligt ;)

Träningen igår gick ganska bra - men jag är nöjd eftersom jag tyckte att hon fungerade jättefint trots miljöstörningen som var. Hon gör små hopp emellanåt som jag gärna vill få bort. Tex när hon kommer springande på en inkallning så "hoppar" hon in och sätter sig. När vi kör fjärrdirigeringen och hon ligger ner och jag kommenderar "sitt" hoppar hon upp. Och då menar jag inte bara hoppar upp med frambenen som hon skall, utan hon hoppar upp i luften. Lite för mycket energi på damen kanske ;) Igår påbörjade jag också lite ställande, men behöver nog tänka igenom den träningen lite för att få det att fungera. Linförigheten och apporteringen tyckte jag fungerade bra igår dock.

Kul var det i alla fall - nästa gång får vi hoppas att agilityhindrena är lediga så att Jossan kan visa lite för oss ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar