måndag 8 augusti 2011

Hundträning


Idag mötte jag, Minna och Aska upp Jenny & Dixie och Martina & Tivo på Varbergs brukshundsklubb. Precis när vi kom fram fick vi en störtskur över oss - så vi började med att fika i klubbstugan ;) Sedan klarade vi oss faktiskt helt utan regn hela träningen!

Jag var jättenöjd med Minna idag. Hon har de sista dagarna släppt mycket i det fria följet - under ett tag har hon haft lite svårt att koncentrera sig men nu verkade det klaffa idag. Tokig, glad och sprallig som hon är ;) Hoppet fungerade också bra idag - även när vi gjorde det svårare med konstiga vinklar. Inkallningen fungerar super, även om jag inte riktigt har satt ihop det med den färdiga ingången än. Men båda bitarna är jättebra nu så det får bli nästa steg att kedja ihop dom två. Idag påbörjade jag läggande under gång vilket gick hyfsat. Apporteringen har jag dock problem med fortfarande, får se om bästa Ann-Sofie kan hjälpa mig med det när hon kommer hem igen...

Vi avslutade med en gemensam platsliggning som också gick superbra. Duktiga Minna! Hon är inte bara duktig på att äta skor och diverse andra grejer - hon kan faktiskt vara duktig på planen också ;)

Här är Minna och hennes stora favorit i familjen;



1 kommentar:

  1. så roligt att det går så bra med träningen :D kram bibbi

    SvaraRadera