torsdag 20 december 2012

En torsdag...

Idag skickade jag iväg Wilma till skolan och packade ihop Alice saker för att bege mig med henne till hennes sista dagisdag. Väl i dörren in till dagis möttes vi av lappar om magsjuka så jag valde att lämna julklapparna till personalen och backa ut ur dörren igen. En glad Alice följde med mig till jobbet istället och vi har haft en mysdag ihop. Hoppas att vi klarar oss från magsjukan, det där är inte trevligt någonstans... speciellt inte nu inför julen.

Barnen räknar ner dagarna till jul och äter sina sista chokladbitar i kalendrarna. Förväntingarna är stora, och visst minns man som barn hur roligt det kändes vid varje jul. Som vuxen får man inte alltid in den där känslan, tycker det mest känns stressigt över saker man ska få gjort och också stress över att man vill ge sina barn en fin jul med allt vad det innebär. Då tänker jag inte på julklappar utan på den där gemenskapen, lugnet, ron och den härliga stämningen som jag upplevde själv när jag var barn. (Tack mamma! :))

Imorgon hoppas jag att vi får tid att ge oss ut till skogen för att hämta en julgran. Det ser både barn och hundar fram emot! Och så får man ju lite barr att städa också, typ fram till midsommar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar