måndag 30 maj 2011

Produktiv dag!

Idag har jag hunnit med flera korta pass med träning med Minna. I förmiddags körde vi uppletande och Minna hittade alla 4 sakerna jag lade ut strålande bra som vanligt. Vet knappt inte hur jag ska kunna försvåra det mer, så att det blir lite klurigare. Men skall nog prova att gömma dem under saker lite mer och även ta mindre grejer som jag lägger ut.

På kvällen fick vi spårat - äntligen. Har tänkt på det så många gånger men så är det alltid något som kommer ivägen. Lade en spår på ca 150 meter med två mindre vinklar. Lade ut några godisbitar utmed vägen, men med ganska stort mellanrum och så en snusdosa med gott i slutet. Hon tog upp spåret väldigt bra och följde det med god takt och tog alla godisbitarna. Dock så skedde en miss när det bara var 3 meter kvar till målet som gjorde mig så besviken - för plötsligt dök en granne upp i skogen och började ropa och stoja på Minna. Kul liksom... Hon blev lite uppjagad och sprang lite hit och dit och visste inte riktigt vad hon skulle göra. Och det visste inte jag heller - jag kom lite av mig. Provade att gå tillbaka några meter till spåret - och se där! - hon tog upp spåret igen och spårade ända till slutet. Så väldigt nöjd är jag med det hela, vi har ju inte spårat så många gånger - men nästa gång ska jag lägga spåret lite mer avsides där jag inte tror att man går (fast det trodde jag ju inte här heller ;))

Har även fått övat lite på läxorna som vi har på den förberedande lydnadskursen. Framförallt så behöver jag öva på ingångarna - att hon sätter sig fot utan att jag säger/visar något utan bara står helt still - och sedan har hon börjat slarva och sätter sig inte alltid rakt. Sedan skulle jag även öva på alla övningar i S L O W M O T I O N ;) eftersom hon är en ganska pigg liten dam ;) Lättare sagt än gjort :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar